Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 59 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Termální lázně Yverdon, pět smyslů v architektuře
Dvořák, Dalibor ; Křikavová, Iva (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
objekt lázní je situován do kompaktní krychle obklopené vodou, která je umístěna v parku. lázně jsou členěny vertikálně do pěti pater podle funkcí. veřejné lážně, wellness, rehabilitace, fyzioterapie.
Za hranicí těla a prostoru
Kubová, Marianna ; Tichá,, Jana (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
Po zažití skúsenosti bez zraku sa v pamäti zafixujú silné momenty zdolávania priestoru a vyhodnocovanie správania na základe informácií prijatými inými možnosťami ako vizuálnými. Práve známi priestor, ktorým som prechádzala bez toho aby som ho videla, ukázal nové hodnoty a odrazu som ho vnímala úplne inak. Sústredila som sa na materialitu pohybu, ktorý opisoval nie len jeho fyzické hranice, ale aj rôzne citelné podnety vyžarujúce smerom k môjmu telu a zmyslom. Zažívať priestor inak, by som porovnala k situácií znovu-objavenia zapamätaného miesta z detstva. Na dávno zafixované obrazy detských očí a mysle sa už teraz pozeráme odlišne, dokonca sme schopní toto vnímanie porovnávať. Nie je to tým, že by sme v detstve nemali dobrý zrak, ale nepoznali sme mnoho súvislotí a nezažili určité skúsenosti, ktoré nám teraz pomáhajú viesť život určitým smerom. Pri zažívaní nevidiacej skúsenosti som sa dostala do presne takej situácie. Bola som ako dieťa, ktoré poznalo určitý priesor len obmedzene, inak povedane priestor obmedzený zrakom. Prvotná intuitívna domienka o tom, že pozerať sa na poškodenie zraku nie ako na postihnutie ale ako na inú možnosť zažívania, sa stala inšpiratívnym základom môjho projektu. To, že vnímanie priesotur nezávisí len na fungovaní zraku ale aj na fungovaní mozgu som začala vnímeť u detí. V závislosti od miesta, v ktorom deti vyrastajú, zažívajú meniace sa stavy prostredia, čo suvisí s ich emočným, mentálnym a fyzickým vívinom. Nie vždy ale vyrastajú v takom prostredí, ktoré dokáže stimulovať kognitívny rozvoj a napomáhať k osobnéemu, sociálnému, či školskému rastu. Takýto priestor teda nedokáže podať dostatok rôznych podnetov pre určitý význam, ktoré by mali napomôcť mysleniu v suvislostiach. Detský mozog sa medzi 3-7 rokom vývíja veľmi rýchlo a to pomocou hry, či priestorovvých zážitkov. Mozog nám svojou plasticitou ponúka veľký objem pamäte, kde sa prvotne zapíše, skoro všetko, čo dieťa do 7 rokov okolo seba vidí. Dôležitejšie je ale to, čo neskor v pamäti zostane a nevytratí sa. Ide práve o takú informáciu, ktorá bola silno podporená roznými podnetmi, čo vždy funguje lepšie ako ničím nepodložené neustále opakovanie významu. Tu som sa snažila vložiť mulstisenzorickú skúsenosť, ktorú používajú nevidiaci ako životnú potrebu pri pohybe priestorom a kompenzáciu zraku. Táto skúsenosť je silne spätá s emóciami, ktoré su hlavným prvkom všetkých dlhotrvajúcich spomienok a zážitkov, ktoré si pamätáme. Práve preto je vhodné využivať multisenzorialismus aj pri učení, či je vedené učiteľom alebo cez voľnú hru. U detí vidiacich dokážu multisenzorické podnety podprorovať zdravý emočný vívin ale aj vytváranie synapsií v mozgu. Zároveň vidím ako prínos prepojenie týchto dvoch skupín detí, ktoré si môžu byť navzájom inšpiráciou pri odlišnom spracovaní informácií z prostredia. Cieľom práce je vytvorenie inklúzivného priestoru pre vidiace a nevidiace deti, ktorý podporuje získavanie mnohonásobných podnetov k významom informácií v rámci fungovania predškolského zariadenia.
Design brýlí pro virtuální realitu
Blunár, Jan ; John, David (oponent) ; Sládek, Josef (vedoucí práce)
Tématem mé bakalářské práce je design brýlí pro virtuální realitu. Cílem je navrhnout produkt řešící problémy zjištěné u současných produktů především z ergonomického a technického hlediska. Kvůli rychle se vyvíjejícímu trhu bylo také nutno následovat trendy v tomto oboru. Řešením bylo navrhnou brýle pro virtuální realitu s integrovaným bezdrátovým adaptérem, díky čemu se zařízení zbaví omezení souvisejících s přímým napojením kabelů. Tímto se produkt stává jedinečným na trhu. Finální návrh splňuje ergonomické požadavky a respektuje technická omezení. Zároveň však využívá nejnovějších technologií a přistupuje k řešení s ohledem na rychlý vývoj trhu.
Světlo (Kouzlo světla)
Horák, Ondřej ; Hayek, Pavel (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Předkládaná práce se zabývá v jedné rovině otázkou práce a pracnosti v umění a v druhé rovině vnímáním skutečnosti a její iluze. Zde stručně vysvětluji funkce zrakového systému vedoucí k tvorbě obrazu, vnímání světelných jevů a k tvorbě zrakových klamů (tj. jevů, kdy se náš vjem zcela neshoduje s realitou), které sloužily jako podklad pro řešení formální stránky díla.
Zkoušení senzorických schopností posuzovatelů: zkoumání citlivosti čichu a zraku
Hýsková, Eva ; Janoušková, Eva (oponent) ; Vítová, Eva (vedoucí práce)
Tato diplomová práce byla zaměřena na zrakový a čichový smysl a jejich význam při senzorickém hodnocení. Jsou zde teoreticky zpracovány požadavky na posuzovatele v senzorické analýze, požadavky na zkušební prostory a požadavky Českého institutu pro akreditaci na akreditaci laboratoří působících v oblasti senzorického zkoušení. Uvádí přehled metod a legislativy v oblasti senzorické analýzy. V experimentální části této práce byly vybrány metody vhodné pro zkoumání citlivosti čichu a zraku senzorických posuzovatelů. Metody byly ověřeny v senzorické laboratoři, validovány a k jednotlivým metodám byly vypracovány standardní operační postupy.
Program pro výpočet transformací barevných souřadnic a mísení barev
Jurzykowski, Michal ; Štukavec, Radim (oponent) ; Slanina, Martin (vedoucí práce)
Nejdůležitější lidský smysl je zrak. Vidíme pomocí očí, které jsou citlivé na malou část elektromagentického vlnění. Bílé sluneční světlo obsahuje celé viditelné spektrum. Rozkladem bílého světla získáme barevné spektrum. Barvy rozeznáváme čípky, které jsou citlivé na červené, zelené a modré spektrum světla. V minulosti vzniklo mnoho barevných modelů využivající aditivní nebo subtraktivní míchání barev. Jeden z prvních matematicky definovaných modelů byl CIE 1931 neboli XYZ. Společně s ním byl vytvořen xy chromatický diagram, pro zobrazení barevného prostoru.Nejznámější barevné modely jsou RGB a CMY. V televizní technice se používá YUV. Modely HSV a HSL jsou více intuitivní. Mají tři základní parametry: barevný tón, sytost a jas.
Světloléčba
Joklík, Vojtěch ; Škoda, Jan (oponent) ; Štěpánek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce popisuje vztah lidského těla a světla. Je zaměřena na vnímání světla okem a kůží člověka a na reakce těla v závislosti na dopadajícím světle a jeho intenzitě. Dále obsahuje stručný popis nemoci novorozenecká žloutenka, atopický ekzém a lupénka, jejich léčbu popis funkce a použití vybraných světelných zdrojů a přístrojů, které se používají v lékařství a následný popis reakce těla na tyto přístroje. Práce zahrnuje rovněž měření a vyhodnocení pěti různých světelných zdrojů.
Zrakové vnímání řidiče v dopravním provozu
Vorálková, Kateřina ; Plch, Jiří (oponent) ; Sedlák, Robert (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je posouzení a shrnutí vnímání řidiče v dopravním provozu z hlediska psychologie a jeho ovlivňování různými aspekty a z toho vyplývající dopady při řízení vozidla. Dále se jedná hlavně o popis zrakové soustavy a popis světla, jako činitele podstaty vzniku zrakového vjemu. V práci jsou rovněž uvedeny dva experimenty týkající se reakční doby a psychické reakce řidiče v závislosti na požitém alkoholu. Výsledky prvního testu reakční doby při rozjezdu na světelné křižovatce byly jen potvrzením již uvedených hodnot z různých publikací a z internetu. Výsledky druhého testu, který byl zaměřen na psychickou reakci v závislosti na objemu požitého alkoholu, by pro mnohé mohly být překvapivé.
Termální lázně Yverdon, pět smyslů v architektuře
Čermáková, Tereza ; Křikavová, Iva (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma Termální lázně v Yverdon řeší problematiku dnes již nevyhovujícím potřebám lázní ani předpokládanému dalšímu směřování města.
Design oftalmologického excimerového laseru
Monsportová, Kateřina ; John, David (oponent) ; Rubínová, Dana (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je design oftalmologického excimerového laseru. Mezi hlavní cíle patří návrh inovativního medicínského přístroje se speciálním důrazem na ergonomii pracovního prostředí lékaře a optometristy s ohledem na eliminaci negativních dojmů pacienta z operace a vytvoření komfortního a vhodně tvarovaného lehátka. Práce vychází ze současného stavu poznání a z dotazníkového šetření. Výsledný produkt najde své uplatnění ve specializovaných očních klinikách a v oftalmologických odděleních nemocnic.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 59 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.